Helt til grin

I aftes var familien samlet hos min mor i anledning af, at det var 60 år siden mine forældre blev gift. Vi havde fået noget lækkert mad og havde sluttet af med kaffe og kransekage. I kransekagen var der flag og dem havde jeg ubemærket sat i min nieces hårknold. Det så faktisk rigtigt festligt ud og det sjoveste var at hun intet opdagede.

Da aftenen var ved at være slut, vaskede de andre damer op i køkkenet og ved bordet i stuen sad min mand, bror og svoger og drak det sidste af deres øl. Mens jeg gik og samlede de tomme dåser af bordet og med favnen fuld,  fortalte jeg mændene, hvad jeg havde gjort ved min nieces hår.

Da jeg åbenbart er en person der også taler med hænderne, gik det pludselig helt galt. Mens jeg løftede hånden op til håret for at illustrere historien, kunne jeg pludselig mærke at det løb mig koldt ned af ryggen. Dåsen jeg stod med i hånden var åbenbart ikke helt tom alligevel!

Jeg behøver vel ikke fortælle hvor meget jeg blev til grin, og jeg kender mændene i familien godt nok til at vide, at historien vil blive fortalt igen og igen, i forskellige varianter de næste mange gange vi ses:-)

Hvor  er det skønt at kunne bidrage til underholdningen.

Kommentarer