High Chaparral

Jeg har altid været dybt fascineret af westerns, der viser det enkle liv i 1800 tallet i små støvede byer ude midt i den storslåede natur med cowboys, guldgravere, sheriffer og skurke.

I sommeren 2006 besøgte vi High Chaparral i Sverige.Vi var på vej hjem fra en dejlig ferie og jeg fik overtalt familien til at overnatte på en campingplads ved siden af. Campingpladsen var en oplevelse for sig. Et stort beskidt mudret vandhuld omgivet af nogle barakker. Det var en varm sommerdag og selv om pigerne måske kunne have lyst til at dyppe tæerne i vandet, så turde de ikke, da de så mit ansigtsudtryk. Vi  lå som sild i en tønde, uden vand og strøm.  Men festligt var det da - bagefter. Dagen efter gik turen hertil:


Et besøg som var blot et sted på vejen hjem, blev til en af de bedste ferieoplevelser nogensinde. Vi var der hele dagen. Vi var i det vilde Vesten, omgivet af togrøvere, indianere, saloon girls, bisonokser, hjuldamper og prærievogne. Det mest fascinerende var et Westernshow. Man ser tit i filmene når diligencen kommer kørende ind i byen med fuld fart efterfuldt af skydende banditter. Det så vi også her. Forskellen var bare, at der var en øredøvende larm, luften var fuld af røg og jorden rystede pga. af de mange heste. Hold da op, det var så hårene rejste sig! Så fantastisk originalt. 

Hvis turen engang går til Sverige, så tager vi derop igen. Næste gang vil vi overnatte i selve byen på et hotel, se aftenens show, få nogle drinks i saloonen,  deltage i skyderierne på gaden og måske laver vi et hold up i banken. Næste dag får vi måske brug for kaktus tabletter - jeg glæder mig allerede. 

Ps. I mit næste liv vil jeg være cowboy..








Kommentarer