40 i feber

Nu er temperaturen steget og resten af familien er igen ramt af fodboldfeberen. Tilbage sidder så stakkels jeg med min hund. I aften skal familien se kampen som starter lige midt i spisetid. Gad vide om jeg må gå sulten i seng - om lørdagen det manden der står for maden.

For hvordan skal det dog gå mig her i juni måned. Jeg bliver et nervevrag af alle de høje udbrud og tilråb der vil komme. For her i huset bliver der set fodbold for fuld hammer og engang i tidernes morgen da vi flyttede sammen anskaffede manden sig dette skilt - og det kan vist ikke misforståes.. Selv vores gamle golden retriever forstod skiltet..


Derfor ser jeg mig nødsaget til at finde mit sikkerhedsudstyr frem for jeg ser ikke fodbold - Hørebøffer til mig og ørepropper til hunden. Og så trækker vi os nok tilbage til kontoret - i sikker afstand - hvis det går helt galt må vi gå en laaang tur.

Men jeg har skam tænkt på min egenomsorg i al hemmelighed, hvis nu aftensmaden skulle udeblive - for midt i kampens hede - vil jeg sætte mig til bords med denne lækre ostetærte, som jeg har lavet helt til mig SELV.


Så kan det da vist ikke gå helt galt for mig, for hygges skal der, selvom der er fodbold i TV   - man er vel en hyggetante af format.

Kommentarer