Pas dog lige på....nå for sent igen.

I aftes var vi til en hyggelig fødselsdagsfest med alt hvad hjertet begærer af mad og drikke. Som aftenen skred frem blev humøret højere og historierne sjovere.

På et tidspunktet kommer vi til at tale om hvem der passer på hvem i et ægteskab - eller hvem der skulle have passet bedre på sig selv. Det skulle jeg vist have gjort. Jeg er lidt af en stunt woman. Jeg kan komme galt afsted med ingenting og de sidste par gange har jeg virkelig været god.


Så jeg måtte fortælle om dengang i maj da vi var på Jensens Bøfhus i Kolding. Pigerne ville lige handle lidt inden aftensmaden, så manden og jeg ville gå ind og sætte os ved et bord. Jensen gik forrest og jeg kom gående lige bag ham, næsten i de samme fodspor, men hvorfor var det så lige mig der faldt på det glatte gulv. Jensens vendte sig bare rundt og sagde, " hvad ligger du der for".. Hvorfor kunne han ikke have gået galant bagved mig, og grebet mig inden jeg ramte gulvet. Findes den slags mænd egentlig i virkeligheden - nok ikke lige her i omegnen.


Sidst brækkede jeg tåen, fordi jeg ville lukke hunden ind i en fart. Spørg mig ikke hvordan det gik til, men naboerne mente at det var fordi jeg sparkede manden bagi. Det var lige midt i fodboldkampen i TV, så jeg måtte bide tænderne sammen og ikke forstyrre. Tænkte at det nok gik, men da jeg stod op dagen efter kunne jeg godt mærke at det nok krævede en tur på skadestuen og jeg måtte ned at vække manden, for jeg kunne ikke køre bilen selv. Han havde bestemt ikke lyst til at bruge 4 timer på skadestuen og han var noget morgentræt efter alle de kampe. Men efter en grundig opfordring fra datteren, stod han dog op og kørte mig derned og så tog det kun 10 minutter og så var jeg udstyret med krykker.


Der kom mange sjove bemærkninger i aftes om de episoder, og jeg knækkede sammen af grin - så meget at jeg ramte hovedet ned i min coladåse på bordet og fik en bule i panden - til stor morskab for resten af selskabet.

Det er da fantastisk at man kan bidrage så meget til underholdningen. Så idag - dagen derpå - har jeg ondt i hovedet - ikke fordi jeg havde drukket alkohol, men fordi det endnu engang lykkedes mig at komme galt afsted. Altså så pas dog lige på ... nå for sent igen.

Kommentarer