Anderledes anvendelse af kork

Jeg har samlet på korkpropper i mange år, og jeg har længe ønsket at lave noget sjovt med dem.

Denne gang faldt valget på at lave et nøglevedhæng. I enderne af korkproppen har jeg sat nogle øskner fra gamle gardiner. I toppen sidder der en rest fra noget julepynt samt en stor sløjfe og i bunden har jeg sat nogle smykkerester og en gammel nøgle i. En billig måde og sjov måde at lave en anderledes nøglevedhæng.



I tidernes morgen har jeg fået en dejlig Bodum glasskål med en korkbund. Glasset er desværre slået i stykker, men jeg havde gemt korkbunden. Nu er den blevet til et vægophæng.  Bunden er blevet beklædt med papir, blonder og glansbillede. Vedhænget er fra en taske fra Friis & Co. De små knapper er købt i Netto.


Engang i tidernes morgen fik vi dækkeservietter i kork i bryllupsgave. De er kasseret nu, men har alligevel gemt nogle til noget sjovt. Her har jeg brækket et stykke af og brugt det som baggrund til dette lille ophæng. Så må vi have gang i gymnastikken igen, for billedet vender på hovedet. Jeg modtager meget gerne råd om billeder der i filen "står rigtigt" men "vender på hovedet" når man overfører til bloggen. Argh... kom så med den.. Kvinder og teknik... Jaja mænd og ... :-)


Korkstykket er dekoreret med paper ark, silkebånd, dekorationsbånd fra Netto, blonde fra mormors gamle underkjole og en træknap. Blomsten er et 3D ark. Nogle vil måske syns at det er skørt at gemme så mange ting der har udtjent sin tid, men for mig er det blot et stykke gratis materiale til en kreativ dag.


Kommentarer