Broderede motiver og nye ideer

I løbet af sidste vinter broderede jeg disse to blomstermotiver. Mønstrene har jeg fundet i bladet Labores del Hogar Punto de Cruz ekstra No. 49, som jeg tidligere har omtalt her på siden.


Det er syet udelukkende af garnrester, og det har været sjovt selv at sammensætte farverne, ud fra farveskalaen. Dejligt at få noget af garnet brugt.


Disse to motiver har jeg lavet engang i tidernes morgen. Da var de meget populære at have hængende, men nu skal de anvendes på en anden måde.


Jeg har været i gemmerne for at finde stoffer der passer i farverne til broderierne. Silkebånd, gamle knapper, velourbånd og sytråd i grønne nuancer er også lagt frem. Nu mangler jeg bare lige lynlåsene, dem skal jeg have fjernet fra pudestoffet der ligger i midten.


Jeg kunne også bare have købt helt nye ting, men det er ligesom det, der er ideen for mig; hvad kan jeg lave af det jeg har. Det andet er for nemt og bekvemt. Nu skal jeg så til at kreere og engang når jeg kommer i mål, skulle det gerne blive til 6 nye puder til sofaen.

Stuen (eller jeg) trænger til nye farver, og da jeg har læst at det vil give god karma og ny energi med nye farver, så er det da det vi skal prøve.

Kommentarer