Puder med broderede motiver

Så blev jeg endelig færdig med puderne. Sjovt nok så bliver det ikke altid lige det materiale jeg har lagt frem i første omgang, der bliver anvendt - fx. knapperne. Jeg har altid en ide om hvordan det kunne komme til at se ud, men når jeg så først får mig arbejdet lidt frem i projektet, så kan jeg se at det bare ikke dur. Så korrigerer jeg.


Her har jeg skåret broderiet over. Det tog 2 min. at overveje. Lidt nyt skulle der lige ske. Jeg har selvfølgelig zigzagget det på bagsiden, så det ikke render nogle steder.


Nedenstående pude er lavet af en gammel hvid dug, der var brændt hul i. Så kunne jeg ligeså godt bruge det gode og stærke stof til noget andet sjovt. Her har jeg broderet med garn, silkebånd, perler og knapper.


De fine bånd jeg havde lagt frem, passede ikke rigtigt alligevel, så derfor blev det ensfarvede bånd der kom på puderne. De skjuler en syning, som jeg syns var kedelig.


For at puderne ikke skulle være helt ens, fandt jeg en rest af velourbånd som jeg brugte. Det var rester fra en pude jeg lavede i sommers.


Den eneste udgift jeg har haft er 2 nye grønne lynlåse. Nogle af dem jeg havde regnet med at genbruge, gik desværre i stykker da jeg pillede dem af det tidligere stof. Der var ingen stop i enden så jeg kunne ikke lyne dem sammen igen. Så er jeg den erfaring rigere. Nu er sofaen klar til en ny sæson.

Kommentarer