Pling - værsgo!

I et stykke tid har jeg summet lidt over slægsforskning. På min mors side er anerne afdækket tilbage til ruderkonge, men på min fars side stopper det ved mine bedsteforældre. Min far døde desværre for 20 år siden, så der kan der ikke hentes oplysninger. Derfor blev mine to stakkels farbrødre pumpet  ved en festlig lejlighed i søndags. Vi ser hinanden sjældent, så der blev virkelig snakket familieminder.

I går aftes fik jeg så alle oplysningerne lagt ind i MyHeritage skemaet. Spændende at se om der skulle  komme nogle match op. Og sørme så da. Her til aften var der to match. Hammer spændende! Uh altså.

Så gik diskutionen... skal - skal ikke. Tanten overtruftede SKAL! Der blev købt et premium abonnement og PLING; værsgo så kan du gå ind og hente det stamtræ der er match på. Smart!

Det var med rystende hænder at jeg trykkede ind på stamtræet - en LAAANG næse fik hun! Derimod Tantens mand - som ikke synes at det var værd at bruge penge på - han fik lige sin eget stamtræ serveret på et sølvfad!!! helt tilbage til Robin Hood. HM!

Så er det jeg så tænker: Det var da lige godt S.... Hvad skal han så få tiden til at gå med, når han engang skal gå på pension? Nå der er heldigvis nogle år til endnu, så den tid den glæde. I mellemtiden kan jeg så begynde at kulegrave de gamle kirkebøger. Min anetavle er åbenbart en velbevaret hemmelighed - hvorfor mon..

Kommentarer