Tykke Berta

Hun er min allergo'este ven. Altid dejligt med en ven i dagligdagen. Hun kan ALT - næsten - undtagen at støvsuge og skrælle kartofler. Men det bærer jeg over med. Jeg fik hende i julegave sidste år - som en helt ekstraordinær gave. Normalt får vi ikke så store gaver her i huset, men familien savnede åbenbart nybagte boller og andre gode sager som jeg pga. nakkesmerter ikke kunne bedrive. 

Image and video hosting by TinyPic

I dag har vi så været i omdrejninger sammen Berta og jeg. Der er blevet bagt boller til morgenmad når vi nu får ryk ind i julen. Desuden er der også blevet lavet isdessert til nytårsaften. Ja hun er i god tid i år hende Tanten, men tidligere års erfaringer har lært mig nogle ting hist og her om en nakke der pludselig strejker.

Og lur mig om Berta ikke bliver hevet frem til de forestående julefrokoster også. Hun kan nemlig andet end bage. Sidste år blev der snittet kartofler i skiver til flødekartofler og revet chokolade til desserten. Dejligt med en ven i nøden - hun er nu skøn hende tykke Berta.

Kommentarer