Telefonsælgere

To gange inden for et par dage er jeg blevet ringet op af firmaer som vil sælge mig enten et abbonnement eller en forsikring. Hver gang bliver jeg spurgt om jeg er den i husholdningen der tager sig af den slags ting. Ja det er det - for manden gider ikke bruge tid på sådan nogle.

Da jeg nu er ved at have en hel del øvelse i at tacle den type opringninger, er jeg faktisk ved at blive helt skrap til det. Hvis jeg ikke reagerer med det samme, så bliver firmaerne ved med at ringe indtil de får fat i mig. Derfor har jeg udviklet en standard til dette formål. I stedet for pænt at lytte til modparten har liret sin lange svabe af - jeg har jo hørt den nogle gange de sidste par år efterhånden - så er jeg simpelthen begyndt at afbryde dem inden de kommer for godt igang. Som her i dag. Nej tak, jeg er ikke interesseret i at få et besøg af jeres assurandør. Farvel og fortsat god aften til dig. Bang - videre. 

Hvis jeg havde sagt jatak til alle de opringninger jeg har fået på det sidste - så tror jeg at jeg kunne havde skiftet forsikringsselskab minst 8 gange på et år, hvor jeg kunne have sparet en hel del penge det første år, for at betale en hel del mere i det efterfølgende år. Hertil kunne jeg også have modtaget første udgave gratis af et eller andet månedligt magasin 10 gange for herefter at blive ruineret af en hel masse bøger og deslige som jeg ved jeg glemmer at afmelde i tide. NOT!

Det kan irritere mig grænseløst at jeg bliver spamet med den slags opringninger og så lige midt i ulvetimen. Det er lige der man er mest sulten og træt. Rent psykologisk er det jo også der man er mest sårbar og siger ja bare for at komme videre i teksten. Men Nej - Jeg kan altså godt SELV at finde de løsninger, der passer bedst til mig. Og hvis jeg endelig skulle blive i tvivl så har jeg min gode ven Google - det skal nok gå - jeg føler mig ikke snydt ved at takke Nej Tak. Jeg klarer mig fint ved at spise videre i fred og ro.


Kommentarer