Efterlysning

Jeg efterlyser de to venner Velvilje og Tolerance. De er sidst set et sted, hvor der var højt til himlen. Der er få meldinger om at de er set på forskellige steder i Danmark, men desværre bliver det mere og mere sjældent at man ser dem face to face. 

I mine øjne er de to venner er blevet smittet af Uviljen og Non-tolerancen. Det er en meget ondartet og efterhånden udbredt sygdom, som kvæler alt det gode og æder en op indefra. Symptomerne er vrede, egoisme, misundelse og verbale angreb på uskyldige, der måske er af en anden mening eller blot en anden race/nationalitet.

For f@nden da! Er vi virkelig ved at være så mentalt fattige, at vi ikke kan acceptere hinandens forskelligheder?! Åbenbart - alt skal debatteres og gerne i en nedladende eller negativ dialog - og så allerhelst i offentlighed/facebook. Jo mere man kan trække sin egen mening ned over hovedet på andre mennesker jo bedre, for det er jo åbenbart den eneste der er HELT rigtig - og som et lille krydderi kan man også lige sætte omtaltes navn på.... Pinligt siger jeg bare!

Jeg elsker den nye positive bølge, jeg synes den er SÅ tiltrængt. Sider som "Tal ordentligt - det koster ikke noget", "Fucking flink" og "Høflighed på 100 dage" er sider med små dejlige historier om medmenneskelighed i hverdagen som gør, at jeg engang i mellem kan huske hvem de to venner Velvilje og Tolerance er.

Jeg håber inderligt at jeg snart møder de to venner i min hverdag igen. Jeg savner dem! De omgav mig med en rigtig god fornemmelse. Jeg kunne føle mig tryg. Hvis jeg trådte forker og fejlede, ville  mine medmennesker bære over med mig og sige pyt! Og omvendt, hvis jeg så et medmenneske fejle, så ville jeg forsøge at bære over med vedkommende. 

Så vær nu Fucking flink og Tal ordentligt - det koster jo ikke noget, og inden vi får set os om, så er  høfligheden tilbage inden de 100 dage - sammen med Velviljen og Tolerancen.


Kommentarer