Splitter-Karl-Viggo-Dag

Jeg havde nær fået noget galt i halsen da jeg læste TV2 nyhederne. OMG! Jeg skal ud at køre i dag. Alene bare tanken om, hvordan jeg skal komme helskindet ud af vores lomme, kan godt bekymre mig lidt. Det er jo ikke alle hække der er lige tætte eller helt sprunget ud endnu. Jeg kan da heldigvis tage  skyklapper og solbriller på, men jeg er jo også nødt til at følge færdselsloven.

Selvom jeg er et privat menneske som har det bedst med at passe mig selv, så er der altid nogle mennesker som lige skal vise sig lidt med lidt høj cigarføring. Jeg håber dælme ikke at jeg render ind i sådan nogle i dag!

Dagen i dag er udråbt til "International nøgen havearbejde-dag". Det blev livligt debatteret til frokosten vil jeg lige sige. Tantens havemand erklærede højlydt, at jeg slet ikke behøvede at være bekymret. Det var simpelthen alt for koldt og at det ikke lige var hans stil. Så kan jeg vist godt slappe lidt af igen. Jeg tænker bare med en hæk som blev barberet ned sidste år og så ud til en offentlig sti. Der er livlig glotrafik til daglig...

Men omvendt så tænker jeg også lidt på sikkerhed. Specielt efter jeg læste kommentarerne på Twitter, så som:  En god dag at trimme busken, pas på tornene og forsigtighed ved beskæring kan anbefales. Pyh der er nu ikke noget der er så godt og sikkert som en grå kedeldragt. Den holder vist det værste utøj fra havedøren. Sikkerheden skal være i top her i Tantens have. Der er et godt stykke vej inden vi er færdige endnu.

Hver havemand må gøre som han lyster, der er bare nogle ting jeg IKKE har lyst til at se. Nogle ting er bare kønnest, når det er pakket ind. Der findes så mange flotte former for "indpakningspapir" i alle mulige smarte farver og designs som er langt kønnere at se på.

Men nu er det heldigvis ikke ret varmt i dag. Så mon ikke de fleste tager "light udgaven" af "International nøgen havearbejde-dag" som nu Tantens havemand har tænkt sig - nemlig "bar røv-i-a-unnerbows" - det er da lidt derhenad - man har vel lov at håbe :-)









Kommentarer