Vinduer der skinner som rævepis i måneskin

Man skal aldrig være bange for at prøve noget nyt, er der nogen der siger. Det kan de da sagtens sige på andres vegne! Man skal heller ikke gøre i dag, hvad man kan få andre til at gøre i morgen.

Overspringshandlinger er der masser af, men sagens kerne er, at nu har jeg siddet i en uge og kigget på de møgbeskidte vinduer og så småt håbet på at der kom nogen forbi, der kunne se at vind og vejr havde sat sine spor - men ingen har vovet at sige noget, måske af frygt for at blive sat i gang.

I mellemtiden har jeg tænkt lidt over hvordan sådan en opgave kunne klares nemmest. Jeg synes ellers vi har prøvet lidt forskellige teknikker. Den helt klart nemmeste måde ville være at ringe til vinduespudseren, men han gør det jo ikke gratis. Dvs. udelukket. Så har vi prøvet at bruge autoshampo da det skulle være super til plastikrammerne  = striber. Så har vi prøvet med opvaskemiddel og derefter spraye med koldt kogt vand = ok resultat. Og så er der den grove med salmiakspiritus, men den bruger vi ikke efter at have fået ætset huller i hånden for år tilbage.

Men så i dag, læste jeg at man skulle koge 5 l vand og lade det afkøle lidt. Derefter tilsætte 1 spsk. opvaskemiddel og 1 dl husholdningseddike og så ellers bare vaske og dernæst bruge en vinduesskraber. Altså hvor svært kan det lige være tænkte jeg og smøgede ærmerne op.

For det første spildte jeg vand ned i min sko så det soppede. For det andet har jeg fået røveren sat for tidligt af, så det der med at nå længst oppe var ikke lige den store succes, så der måtte jeg have fat i en stige. Når alle de forhindringer så var overstået, så blev resultatet da bare hammer godt. Vinduerne strålede lige så meget som rævepis i måneskin. Yes endelig en metode der fungerer.

Der er bare den hage ved det, at sådanne vinduer også har en indvendig side. OMG. altså. Der er nok at lave for en husmor.

Kommentarer