Høreapparater og vandslanger

Det er ikke nemt at være hørehæmmet og så høreapparatet går i stykker. Det skulle vise sig, at det kom til at være lidt mindre nemt at være udset til at hjælpe med at få det ordnet. Men det vidste jeg jo ikke noget om, så jeg kørte lystigt op til min mor.

Inden havde jeg dog ringet til Hørecentralen og havde fået en vejledning om, hvordan sådan en fætter  skulle behandles. Den venlige dame forklarede mig, at høreapparatet fungerede lidt som en vandslange. Se dét er noget Tanten ved om, efter vi har lagt haven om, så hvor svært kunne det mon lige blive.

Efter at have fået rigget det trådløse tilbehør (en slags højtaler) til kunne vi begynde at rode med høreapparaterne. Selv om der var blevet skiftet batterier osv. virkede skidtet ikke. Jeg gik videre med at rense vandslangen. Jeg tog vandslangen af og satte den ind under vandhanen. Dét var her min mor kiggede lidt undrende på mig. Vandet stod flot ud i en bue i den anden ende af røret. Frem med en føntørrer og så samlede jeg høreapparatet igen og sørme ikke om den virkede.

Hallo! så kom jeg i tanke om at rense den anden også, for ellers kunne den jo stå af i overmorgen. Af med høreapparatet og så.... for f@nden da! røret knækkede. Det var så lige hér min mor så en anelse skrap ud.

Pænt tilbød jeg at pakke det skadede høreapparat i en pakke og køre ned og sende den til Hørecentralen så den kunne blive repareret. Helt utroligt at i en alder af 50+, så kan man stadig mærke, når man har skidt lidt i nælderne.

Tanten, 4 år.

Kommentarer