Jeg bærer med smil min byrde

I weekenden har jeg været på miniferie med det formål, at finde min fødselsdagsgave. I den forbindelse har jeg vendt rigtig mange vaskeanvisninger, dels for at se hvilket materiale tøjet var lavet af og ikke mindst for at se hvordan tøjet skal behandles.

Image and video hosting by TinyPic

Jeg indrømmer blankt, at når det kommer til vasketøj så er jeg lidt af en nørd. Jeg har nok 5 forskellige slags vaskepulver, til hver deres speciale - så jeg studerer altid vaskeanvisningerne inden vask.


Image and video hosting by TinyPic

Når man har været frivillig ansvarlig for vasketøjet i husstanden i mange år - brugt sportstøj dog undtaget - så har man set mange forskellige anvisninger. Nogle udførlige og andre mildt sagt mangelfulde. Men disse..

Image and video hosting by TinyPic

Er det ikke bare typisk på sådan en shoppetur, man flår ned fra hylderne - og når man så endelig står i prøverummet, så svarer størrelsen slet ikke til det man normalt bruger - og så kan man stå der halv påklædt og ekspedienten er pist væk...

Image and video hosting by TinyPic

De fleste ulykker sker i hjemmet - åbenbart mener denne kinesiske tøjproducent, at der kan være brug for børnesikringer i vasketøjet. Ergo vasketøj udgør tit en stresset situation.

Image and video hosting by TinyPic

Jeg tror måske det er lidt kønsbestemt, at panikke lidt over vasketøjet. Så er det rart med en panikknap. Nogle mænd er handymænd og andre er det bare ikke. Nogle gange hedder det bare learning by not doing og smide håndklædet i ringen.

 Image and video hosting by TinyPic

Statistikken viser at det stadig er kvinder, der har mest husligt arbejde i hjemmet. På trods af ligestilling osv. så er det nok bare sådan det er. Noget med generne garanteret...

Image and video hosting by TinyPic

Visse former for vaskeanvisninger kan dog give så meget hovedbrud, og derfor må man i nødstilfælde søge råd hos sin mor. Hvorfor skal det være en raketvidenskab med det vasketøj...

Image and video hosting by TinyPic

Men i sidste ende så er vaskeanvisninger en nødvendighed. Vi er nogle stykker som har brug for at blive hjulpet godt på vej udi den svære kunst, at bevare tøjet pænt så længe som muligt. Hvem gider gå med f.eks. en striktrøje, der ligner noget der er kogt på kogevask. Man bliver målt på det ydre, selvom det er det indre der tæller mest. Sådan er det bare.

Dog efterlyser jeg lidt flere humoristiske vaskeanvisninger som ovenstående, da det kunne gøre vasketøjet noget sjovere. Med en aktiv familie der har gang i både sport og hundetræning, så er der ikke udsigter til at jeg får mindre vasketøj. Men pyt alligevel, når man ser på alternativet. Rent vasketøj er lækkert.

I mellemtiden bærer jeg med smil min byrde.

Kommentarer