Parkour eller trainsurfing

Der er et ordsprog der hedder "hellere komme galt afsted, end slet ikke afsted", men man behøver ikke nødvendigvis at tage det helt bogstaveligt. Nu er det sådan at jeg rigtig godt kan lide at komme til tiden, ikke noget med at komme alt for tidligt og da slet ikke komme for sent - men til tiden.

Så da jeg her til aften skulle køre hende den langhårede til toget i nabobyen, ja så troede jeg faktisk at vi var i god tid. Alle mand sad ude i bilen til aftalt tid, og vi fik en hyggelig snak om en vigtigt emne på vejen derover.

Lige da vi kørte ind på p-pladsen ved togstationen, råbte hende den langhårede. Fxck man, klokken er 17.54. Og?! tænkte jeg, toget går da først 18.08. Se det var så lige toget til København, men damen skulle jo til Århus og det afgik kl. 17.54.

Det var så her Tanten lige kunne bevise at hun er lynhurtig på den korte bane. Gammel håndboldspiller siger jeg bare. Et hurtigt valg. Kuffert eller skoletaske. Det blev en tung skoletaske i favnen og så spurtede vi bare hen af gaden og op af trapperne og så kom toget. Det var faktisk tæt på at være det rene parkour, men hellere det end trainsurfing.

Et hurtigt knus og så var hun på toget. Lige da jeg gik ned af trappen igen kunne jeg da godt mærke i nakken, at der havde jeg vist lige overgået mig selv lidt. Helt utroligt hvad adrenalin kan gøre ved kroppen. Altså hvis jeg havde mødt nogle jeg kendte, så havde de helt bestemt troet at det var min tvillingebror, for det tempo er ikke lige min stil.

Noget siger mig, at jeg måske skal tjekke togtider en anden gang.

Kommentarer