Julegaveindpakning

For nogle år siden blev jeg mobbet en lille anelse pga. af en lidt ubehjælpsom gaveindpakning. Utaknemmelige asener :-) helt sikkert bare ment som en kærlig joke, men jeg tænkte at det aldrig skulle komme til at ske igen. 

Image and video hosting by TinyPic

Så se bare lige hvad jeg har fået samlet af udstyr de sidste par år. Noget nyt og lidt rester - jeg skal ikke gå ned på udstyr. Ikke noget med mange pakker i samme indpakningspapir.

Image and video hosting by TinyPic

Masser af farverige gavebånd så der kan laves forskellige kombinationer. Jep - pladerne i spisebordet er rykket ud, musikken er sat på. Ice tea ved min side. Skraldespand og sakse. Kontorstol og en hulens masse gaver at pakke ind.

Image and video hosting by TinyPic

Og så til finesserne. Masser af kort. Den lille røde er til at splitte gavebåndet i små strimler, den lilla er til at skære gavepapiret og så den fine kuglepen til at skrive kortene. Allerede efter den første færdigindpakkede gave står det klart for mig, at der må indhentes mere gavebånd. Heldigvis har jeg købt disse satinbånd, egentligt til et andet projekt, men det får være. Jeg får den geniale tanke at der må være noget inspiration på Youtube om genveje til julegaveindpakning. Det sidder jeg så og nærstuderer inden jeg går videre. Det kan iøvrigt varmt anbefales, hvis man løber tør for ideer. Bare søg på gaveindpakning og det vælter ud af knappehullerne.

Image and video hosting by TinyPic

Derefter er det bare at afprøve teknikkerne og lade fantasien få frit spil. Nu begynder det at ligne noget sjovt og spændende. Tiden flyver afsted. Pludselig ringer telefonen og det er hende den langhårede der meddeler at hun kommer 2 timer før hjem. Øh! Så bliver gode råd godt nok dyre, for der er ingen dør mellem køkkenet og stuen og hun skal ikke se hvad jeg laver, og rydde op i løbet af nul komma fem er udelukket. Hvor skal jeg så være med alt mit skrammel. Bum så blev der lige hængt et lagen op med noget gaffatape i loftet og så kan jeg fortsætte i ro og mag med at pakke julegaver ind.

Altså tror da nok lige at Tanten har fået pakket nogle gaver ind i dag, og jeg er ikke færdig endnu. Der mangler stadig til mandelgaven og gaverne til pakkespil. Der er travlt i Tantens juleværksted. 

Kommentarer