Sofakartoflen er tilbage

Jeg blev sgu så glad og rørt da jeg læste denne artikel forleden dag. Jeg kan ikke huske hvilket blad det var, men jeg sansede da lige at tage et hurtigt billede - netop for at minde mig selv om at det faktisk er ok at lave ingenting.

Hele tiden bliver jeg bombarderet med, hvor travlt alle mennesker har og hvor stort et prestige de tror det er. Så kan man bare sidde stille og tænke sit... Hvad er det modsatte så? Hvis man ikke har travlt -  har man så ikke noget livskvalitet overhovedet?! Sikke da noget vrøvl!

Se det er så lige der  jeg synes, at der er noget der er helt galt. I mine øjne vælger alle selv, hvor travlt de vil have - det er vel et spørgsmål om prioritering? Ja ja Tante det er så nemt, når du BARE sidder derhjemme i sofaen og laver ingenting. Gør jeg dét?

Image and video hosting by TinyPic

Jeg mener nu godt jeg kan pippe lidt med alligevel, for jeg har selv været der. Og fordi jeg ikke kunne holde ud at være stresset, sur og altid have dårlig samvittighed over alt det jeg ikke fik gjort, så valgte jeg for mange år siden nogle ting fra. Det var meget skræmmende i starten, men samtidig valgte jeg derved også en masse gode og livsbekræftende ting til og jeg har aldrig fortrudt. Det er det der med at lukker man en dør, flyver der 4 vinduer op..

Man vil måske stille sig selv følgende spørgsmål:

Men så er man pludseligt ikke rigtig noget? Selvfølgelig er man det :-)
Hvad er det lige vi skal nå ?  Sikkert ikke noget vigtigt :-)
Hvem er det vi tror vi imponerer? Ikke nogen alligevel :-) 
Jamen hvem er man så?  Et modigt menneske der tør stå ved sig selv :-)

Vi kan alligevel ikke tage noget med herfra den dag, vi ikke er her mere . Dog har vi valget til at sige, at vi har levet livet og ikke kun eksisteret. Eller i det mindste har vi forsøgt :-)

Her får I lige dagens sang fra Sofakartoflen: https://m.youtube.com/watch?v=FyH8v19d8VY

Billedtekst: Kunsten at lave ingenting. Vi stresser og lever med hjertet oppe i halsen for at nå det hele i hverdagen. Men nu kommer en længe ventet modreaktion. En voksende trend opfordrer os til at sætte tempoet ned og leve lidt mere afslappet. Sofakartoflen er tilbage!







Kommentarer