Nemesis

Vi har lige været til endnu en dejlig fest. Masser af god mad og drikke i godt selskab. Vi mødte både nye og gamle bekendte. Så bliver det ikke ret meget bedre. Man bliver godt tanket både med selskab og mad. Bedst som jeg sad og tænkte på om vi snart måtte vende hjemad, for ikke at misbruge gæstfriheden, så blev der indkaldt til madkø igen.

Det var nu ikke fordi det var den store sult der plagede os, men høflig som man nu er, stillede jeg mig op i madkøen. Her mødte jeg svigermor. Vi kom til at stå bagved en "fætter". Da det var tag-selv-bord  havde han både tallerken og bestik i hænderne. For at kunne manøvre sig gennem tag-selv-bordet puttede han bestikket ned i baglommen. Dét var smart, men det kunne vi jo ikke gøre. Hm!

Så kan man bare så meget andet i stedet for. Derfor hjalp jeg ham lige med lidt snack til dessert. Er i klar over hvor mange saltstænger der kan være i sådan en stor baglomme? Nej vel, det var nu også med lidt bagtanke, for jeg kunne jo godt regne ud at når det blev min tur, så fik jeg også hænderne fulde med tallerken og bestik.

Uh ha, hotdogs til natmad. Ikke dårligt. Jeg fandt nogle gode grillpølser, brød og tilbehør. Da jeg sad til bords igen, kom "fætteren" tilbage. Lidt sjovt at se hans ansigt, da han fiskede bestikket op af lommen og opdagede tilbehøret. Han kunne blive ved med at finde noget i baglommen. Straks var der en anden der fik skylden, haha missionen lykkedes.

Hold nu op den sennep jeg havde fået var grueligt stærk. Varmen bredte sig helt godt i munden og i halsen. Nå men måske var den stærk, fordi jeg ynder at spise sød fransk sennep, så jeg spiste stille videre. Det var så her jeg erfarede, at jeg faktisk sad og spiste chilipølse. Det undgår jeg ellers gerne, idet stærk mad ikke er så godt for mig. Det smagte nu ellers godt, men jeg indrømmer at jeg tog en anden slags i næste omgang.

Så var det jeg kom til at tænke på Nemesis. Hende havde jeg godt hørt lidt om før. Det var godt nok kontant afregning. Om det var fordi jeg lavede fis med "fætteren" eller om det var fordi jeg ved en fejl, kom til at gå ind på herretoilettet da jeg ville rette frisuren ved ankomsten, det vides ikke med bestemthed. Men et er sikkert. Jeg fik min bekendtskabskreds udviddet. Nu kender jeg også Nemesis.



Kommentarer