Flyvende maling

Når man sådan går og maler, så flyver tankerne så godt. Det gør maleklatterne også ind imellem. Øj altså, selvom man forsøger at styre de dyre dråber, så lykkes det bare ikke altid helt. Der er nok at holde styr på - specielt når man står på en stige og maler.

Det fik mig til at tænke på sidst da jeg malede udhænget. Jeg stod i indkørslen på stigen og var ved at male lige ud for fordøren. Hvordan det lige gik til, ved jeg stadig ikke, men jeg faldt ned af stigen. Stigen væltede og malingen væltede ned over mig. Jeg stod faktisk i maling fra knæene og nedefter.

Det var såmænd ikke det værste. Al malingen var landet på fliserne foran trappen. Det havde åbenbart givet et rabalder for alle naboerne kom løbende for at hjælpe. Jeg kom ikke til skade, kun lidt såret blufærdighed da jeg måtte smide bukserne ude i indkørslen og vade ind under bruseren - til stor morskab for redningsholdet.

Så gik den helt store rengøring igang. En del maling kunne skovles op i spanden igen. Heldigvis maler vi altid med vandbaseret maling, så den store grå plet kunne skrubbes med vand og koste. Hold da op hvor mændene sled. De fik al malingen væk og de blev godt belønnet bagefter med øller. Sådan er de bare de gode naboer.

Men nu skal vi til det igen. Måske skal jeg købe en ny stige, måske skal jeg leje et stillads, måske skal jeg bare overlade det til andre? Måske skal jeg bare have øl nok hjemme - just in case.

Kommentarer