Madstress

Jeg ser sjældent Aftenshowet, hvorfor ved jeg egentlig ikke, men jeg rammer det ligesom bare ikke. Men så i dag så jeg det ved en tilfældighed - og hallo! Det var jo vigtige informationer og jeg kunne sætte en ny lap på ryggen af mig selv.

Jeg tager lige en dyb indånding og siger det højt. Jeg lider af madstress! Og hvor ved jeg så lige det fra? Tjo en ernæringsekspert (husker ikke navnet) fortalte om fænomenet. Selv om manden har skrevet bøger om sund ernæring, så foretrækker han at købe maden færdiglavet - så har han ingen madspild og mere tid til at give knus - kort fortalt.

Det var næsten som at komme hjem. Endelig fik jeg sat ord på noget, som er en daglig kamp for mig. Jeg er den type der spiser for at leve, og ikke lever for at spise. Heldigvis er jeg gift med en mand som elsker at lave mad, samt hende den langhårede er også utrolig kreativ i køkkenet. Så der er ingen der sulter her i Tantens hjem.

Så vil nogle læsere måske undre sig over, hvorfor i alverden der er opskrifter her på bloggen?! Hvis I lægger mærke til typen af opskrifterne, så er det i kategorien forret/dessert/nem lækkert mad. Det er her jeg vågner og bliver kreativ.

Jeg kan faktisk godt lave mad (hovedretter), men jeg gider ikke. Det er for tidskrævende og bare det at finde en opskrift som alle kan lide, så har jeg forlængst kapituleret og har meddelt køkkenet, at jeg spiser det der kommer på bordet. Alene det at skulle skrive en indkøbsliste hver uge kan drive mig til vanvid. Det siger lidt om, hvor hårdt ramt jeg er.

Heldigvis oplyste ernæringseksperten også om Kuren mod madstress. Havregryn med nødder og frugter 2 gange om dagen. Det kan jeg faktisk godt klare i en periode, indtil jeg er stressfri igen. Spørgsmålet er bare om resten af familien kan det ;-) Det er ikke sikkert at de kan leve af kærlighed af kildevand alene, men så må de få et ekstra knus ;) Det bliver der nemlig masser af tid til.

Kommentarer