Notat til mig selv

Lige et kort øjeblik i går aftes, fik jeg den tanke at jeg kunne have sparet en hel weekend på skolebænken og x antal kr., da jeg tog min opdrætteruddannelse. Jeg kunne jo bare have læst godnathistorier på facebook.

Nu er det sådan, at jo flere man spørger - jo flere meninger - og jo flere forskellige meninger så ender det ofte i negative meninger. Uh der kommer mange sandheder frem. Men sådan er det, spørger man så får man både positive og negative tilkendegivelser. Vi har alle hver især vores sandhed  og så er det man skal til det store sorteringsarbejde.

Spørgsmålet var om avl og så blev det nemlig rigtig interessant, for her kom der nye oplysninger frem. Hvis man parrer to forskellige racer, så er chancen for at få sygdomme minimal, idet de sygdomme den ene race har, findes ikke i den anden. Så behøver man slet ikke at teste for sygdomme. Notat: Fandens - alle de penge jeg kunne have sparet!

Tidligere havde jeg hørt, at hvis man parrede to forskellige racer, så var det kun de gode egenskaber der gik videre til hvalpene. De dårlige egenskaber ophævede automatisk hinanden. Man har vel alligevel hørt lidt efter i matematiktimen. Minus og minus giver plus. Jeg kan blive helt dårlig ved tanken om, hvad der så sker hvis man parrer to hunde af samme race. Får man så automatisk indavlede hvalpe med en masse sygdomme? Notat: Jeg har racerene hunde!

Jeg havde også ladet mig fortælle at hvis der var dårlige egenskaber ved hvalpene, så var det helt sikkert fra hanhundens gener. Notat: Hvordan parrer jeg uden en hanhund?

Så var det lige at jeg kom til mig selv igen - Havde jeg mon lige blundet et kort øjeblik eller ?! Det var jo næsten for godt til at være sandt?! Notat til mig selv: Lad være med at læse godnathistorier på facebook. Man skal ikke tro - man skal vide.


Kommentarer