Latterligt.dk

Jeg har indtil nu været medlem af en hæklegruppe på facebook - eller nok nærmere De Gamle Tanters Klub. Det har da været meget inspirerende at se, hvordan andre hæklere "fortolker" fest og farver. En hel del inspiration og så lidt hovedrysten. Smag og behag er forskellig.

Hen over sommeren har admin i gruppen været på overarbejde, fordi visse medlemmer har haft svært ved at overholde loven om ophavsretten af billeder. Dvs de ligger kopi af billeder op, som ikke er deres egne. Gruppens admin har pointeret at der skal linkes til billederne, ellers bliver man smidt ud. Flere gange om ugen har der været opslag om at nu var den og den smidt ud af gruppen, fordi det ikke blev efterlevet. Lidt trættende at læse om i længden, når man nu hellere vil se hækleinspiration. Men ret skal være ret - og ikke vrang.

Her til aften blev det så for meget for Tanten. En stakkels Gammel Tante ville efterlyse en opskrift på en kat som lignede smileyikonet Pusheen the cat (En tyk grå kat). Hun havde måske ikke helt styr på hvordan teknikken virkede, så i stedet for at bruge smileyikonet, kom hun til at poste et screenshot af Pusheen the cat. Bang så mente admin at loven om ophavsretten af billeder blev overtrådt og den Gamle Tante blev ekskluderet fra det fine selskab til stor forargelse for de fleste.

Det er da nok noget af det mest latterlige jeg endnu har hørt. Hvis det er ulovligt (og det var det i admins øjne) så er det nok ikke de værste ulovligheder der bliver lavet her i DK. Jeg tænker lidt at der kunne være andre større og mere nødvendige opgaver at tage fat på. Come on.

Lige pludselig blev De Gamle Tanters klub lavet om til De Stramme Tanters klub, og så var jeg nødt til straks at melde mig ud. Den slags selskab er slet ikke noget for en hyggetante som mig. Tænk om man skulle blive omtalt som en Stram Tante - fyh føj.

Så nu sidder jeg her i mit eget selskab og hækler - i fred og ro. Det er lige hvad en gammel Hygge Tante har brug for. Ingen regler - kun hygge.










Kommentarer