En kanelmø

Vores ældste datter bliver 25 år. Det er slet ikke til at forså hvor tiden lige er blevet af. Men en lille gave skulle hun jo have i anledningen af at hun også blev en kanelmø. Jeg spurgte min gode ven Google og her kom der alle mulige skrækkelige forslag om kanelbad / overfald. Hm. Det faldt ikke i god jord hos Tanten, så jeg klikkede ind på Pinterest i stedet for. Se det var meget mere i min smag.

Naiv som jeg var kørte jeg i Superbrugsen for at købe kandelstænger og stearinlys. To pakker kanelstænger kunne de mønstre og så havde de ikke flere på lager. Hjemme igen fandt jeg så ud af at det slet ikke var nok og at det kun rakte til halvdelen rundt om stearinlyset. Ergo det var en ommer. Forventningsfuld kørte jeg til en anden dagligvarebutik i vores bette by. Her havde de kun varen til juletid og sådan var det også i den 3. og 4. butik. Da vi kun har fire dagligvarebutikker i vores by måtte jeg så til en større by. Her fandt jeg hvad jeg søgte.

Image and video hosting by TinyPic

Så var det jo bare at køre hjem og lave resten - som om! Er I klar over hvor svært det er at styre runde kanelstænger mod et rundt lys?! Først prøvede jeg at sætte dobbeltklæbende tape på for derved at kunne få kanelstængerne til at makke ret. Det var et no-go. Så prøvede jeg med ståltråd - det lykkedes heller ikke. Til sidst i et anfald af ren arrigskab og til stor morskab for hende den langhårede så indfangede jeg de løbske stænger med en lille lasso (løkke) og så kunne jeg få styr på tropperne.

Da jeg havde lavet den færdig kom hende den langhårede med den geniale ide, at man kunne smøre lidt lim på stearinlyset og så pynte med lidt kanel. En si blev fundet frem og så fik vi lavet et fint tyndt lag kaneldrys. Så blev den færdig.

Heldigvis er der 7 år til at yngstedamen bliver 25 år. Til den tid kan jeg enten nå at glemme hvor besværligt det var, eller også må jeg tjekke Pinterest ud for at finde noget der er nemmere at lave - ak hvad gør man ikke for at finde på en speciel gave.

Kommentarer