Gaveidé til manden der har alt - del 2

For et stykke tid siden skrev jeg om den geniale julegaveide, nemlig et Snorkeur. Jeg vil sige at den virkelig  rammer plet og er effektiv - i mere end én forstand, for er der noget Tanten kan lide, så er det når tingene kan bruges til andet end det de er beregnet til.

Forleden aften var Tantens mand gået til køjs og han lå og læste godnathistorier på sin mobil, dog uden lyd. Noget har han jo lært. Jeg stod ude i natgangen og forsøgte at få kontakt til hende den langhårede inde på badeværelset der var i bad. For ikke at hæve stemmen alt for meget, så bankede jeg let på døren. Så reagerede hundene som lå og sov under mandens seng. De for op og gøede og løb ud til mig i natgangen. Så reagerede manden pludselig. Han lå og råbte av nede i sengen, alt imens han flåede uret af. Haha pissesjovt syntes vi to andre.

For lige at teste det af om det nu kunne passe, så tog hende den langhårede sin mobil og tændte for musikken og holdt det ned til mandens arm. Jo det virkede godt nok. Det var jo slet ikke til at forstå, hvorfor han blev lidt  småsur, vel?

Da vi så sad og spiste aftensmad dagen efter, så fortalte manden, at han var blevet vækket af vores hund et par gange i løbet af natten. Hunden havde stået med forpoterne oppe i sengen og puffet til ham som om der var noget i vejen. Den havde signaleret hjælp nu Far. Men han havde bare skubbet hunden ned igen og havde vendt sig om på den anden side. Så kunne han pludselig mærke på sin arm, at nogen snorkede. Snorkeuret virkede igen. Det var jo Tanten der var blevet lidt småsyg og som lå og trak vejret virkelig dybt, som i en anelse småsnorken.

Jeg har benægtet at jeg har snorket. Altså jeg har intet hørt, så det må bare være noget pjat med ham. Mon ikke det bare var ham selv? Men ét er sikkert. Sikke et våben der ligger gemt i det Snorkeur. Har manden kvajet sig i løbet af dagen, kan han jo ganske enkelt straffes meget let i løbet af natten - med en enkelt lyd. F@nme genialt.






Kommentarer