Kæreste Moster Sutsko

Ja til dig som opførte dig truende overfor mine venner, da du ikke fik din vilje til koncerten.

Jeg har forsøgt at finde en undskyldning for din opførsel. Ja sådan er jeg nemlig. Jeg er et empatisk menneske, og jeg vil så gerne tro det allerbedste om alle mennesker jeg møder, men min film knækkede lige et kort øjeblik.

Det kan godt være at du havde det dårligt, og måske var det derfor du på en helt og aldeles urimelig måde krævede din ret. Måske var det bare der, hvor du skulle have smidt håndklædet i ringen og sagt "Tak for i aften. Hvor er jeg er glad for, at jeg kom"?!

Det er nu engang sådan her i tilværelsen, at man kommer længst med høflighed og pli. Det man sender ud, modtager man som regel tilbage. At stille sig op og råbe højt ligesom Fru Murermester Jessen i Matador "JEG TRÆNGER", på en ubehagelig og truende måde, det kom du ikke ret langt med vel?

Faktisk tror jeg at du har fået en helt ualmindelig pæn behandling til trods din opførsel, idet mine venner er vant til at omgås folk i nød. Faktisk så fortalte de dig, hvor du kunne få noget tilsvarende som det de havde, blot for at hjælpe dig. Men det valgte du at ignorere, fordi det lige netop var dét de havde, du havde udset dig.

Du trak endda Det-er-synd-for-mig-kortet og du tillod dig endda at have en forudfattet mening om mine venners ve og vel, til trods af at du slet ikke kender dem. Til det vil jeg blot sige: Lad være med at dømme andre folk på noget du ikke ved en disse om. Og nej, vi skal da slet ikke retfærdiggøre os over for dig. Hvordan kunne du dog komme i tanke om det?!

Jeg var der heldigvis ikke lige i det øjeblik da optrinnet skete, og bagefter kunne jeg se at mine venner var meget berørte af optrinnet. Hvis du havde været rolig kunne vi måske have taget os en lang snak om det der med at leve med smerter. Det ved jeg desværre kun alt for godt. Jeg mødte dig dog senere på aftenen, men her valgte jeg at ignorere dig, for jeg var der for at more mig. Det er nemlig en af de ting i livet, jeg har bestemt at jeg godt må, også selv om jeg til tider har det dårligt!!

I stedet for Det-er-synd-for-mig-kortet så må du få mit Jeg-elsker-livet-alligevel-kort. Helt gratis. Du må også få mit Jeg-vil-være-positiv-kort. Måske også Det-skal-være-sjovt-mens-vi-er-her-kortet. Jeg tror nemlig du har hårdt brug for disse kort. Jeg ved af erfaring at man skal spille sine kort rigtigt, også selvom man har dårlige kort på hånden.

Så derfor Kæreste Moster Sutsko: Gør nu dig selv den kæmpetjeneste og smid Det-er-synd-for-mig-kortet i skraldespanden. Det er sikkert tyndslidt, i hvertfald det virker ikke mere. Det så du jo godt selv. Fat mod! Man skal ikke hænge med hovedet, når man står i lort til halsen! Det skal nok gå. Det kan jo kun blive sjovere!

Knus til dig fra Tanten

Her er et link til den første dag i dit nye liv.
https://m.youtube.com/watch?v=SJUhlRoBL8M





Kommentarer