Æstetisk stilsans eller bare en snob?

I weekenden var vi til koncert på et nærliggende slot. I 8 stive timer. 4 bands fra dengang vi var yngre spillede og den fik hele armen. Jeg hænger stadig i bremsen, men nu op - sikken fest. Nu lyder det som om jeg dansede Afrikansk Myresluger Dans hele aftenen, men det gjorde jeg altså ikke. Kun lidt.

Det lod jeg andre om, mens jeg holdt mange pauser på en kærkommen stol, som vi skiftedes til at pausere på. Når man sådan sidder på en stol og pauserer, så vandrer blikket på de andre gæster. Det kan da godt være det bare er mig, men når man nu er til bal på slottet, så troede jeg faktisk at man godt kunne være bare en anelse pænt klædt på? Her tænker jeg ikke på smoking men blot pæne (eller blot rene) cowboybukser. Det kan man komme langt med.

Nope Familien Danmark har sluppet tøjlerne. Det her handler ikke om penge og status! Alle kan blive ramt af "Nyt tøj har vi haft og ingen penge har vi nok af". Det handler om ligegyldighed og sjuskethed. Måske har folk givet op? Mangel på selvrespekt? Uanset hvad så gjorde det mig lidt ked af det. Det er ikke godt hvis man mister sin selvrespekt.

Anyway det var en sjov koncert. Folk hyggede sig (pånær en enkelt, men det vender vi tilbage til) og dansede. Der var gang i den. Der blev hældt øl ned i stride strømme. Og det var lige her at det var godt hende den langhårede fra Modepolitiet ikke var med. Der var nemlig ét modetrip som bredte sig som en steppebrand blandt de mandlige deltagere, hvilket vi forbød vore mandlige ledsagere. Dét der med at danse rundt med en stor ølkande hængende i bukselinningen - dét var absolut et no go! Så måtte de gå hjem. Blot til høflig info. Sjovt nok blev det hurtigt respekteret.

Ellers var det en aften med megen latter, sjove input fra mennesker vi ikke havde mødt før, og en masse godt musik i flotte omgivelser. En rigtig god aften. Til trods for at jeg anser mig selv for at være en meget rummelig person med lang elastik, kan jeg så efterfølgende begynde at spekulere på:

Er jeg en person med høj æstetisk stilsans eller er jeg i virkeligheden bare en snob?! OMG! Og mig som hader snobberi.

Kommentarer