Mentalt benlås til ferieramte

På grund af visse omstændigheder holder vi i år sommerferie på Casa del tía. Et fedt sted med hjemlig hygge og god mad i ro og mag. Det bliver vist ikke ret meget bedre, lige på nær én ting: Vejret! Jeg har fra feriedag 1 pointeret, at man skal være glad for vejret, så længe man kan trække det.

Ergo jeg orker ikke at få ferien ødelagt af dårligt humør, fordi det ikke er 25 grader plus. Jeg medgiver det er ærgeligt med fraværet af det dejlige danske sommervejr, men så må vi finde på noget andet. Ferie er det vi selv gør det til.

Image and video hosting by TinyPic

Der har været optræk til et par enkelte bemærkninger om vejret fra Tantens mand, men så måtte jeg lige pacificere ham. Mentalt benlås eller hvad det nu så flot hedder. En lille tur på det lokale bibliotek og hente disse to bøger og så var der pludseligt fuldstændigt ro. 

Faktisk så meget ro at jeg kan frygte at han er faldet i søvn, men nej - han er bare helt væk. Han er faldet fuldstændig ind i en bog. Til dem der ikke rigtig ved hvad det er for en følelse, kan det helt klart anbefales. Hvis bogen er tilstrækkelig spændende (og det ved jeg disse to er, for jeg har selv læst dem) så slapper man max af. Slet ingen tanker om kedelig vejr og deslige. 

Næ nej jeg tænker han lige nu i tankerne, er et sted lidt nord for Randers, på en hyggelig kro året ca 1943. Hvis han skulle blive færdig med Randers, så kan han fortsætte en tur til London. Det bliver spændende at se om han kan løsrive sig til måltiderne. Ellers bliver der heldigvis serveret masser af æggekage i bog nr 1.



Kommentarer