Storm- og regnsikring af hortensia

Sidste efterår så vores hortensia sådan ud. Stor og flot og med tildens til at lægge sig ned, når regnen kom i store mængder.

Image and video hosting by TinyPic 

Derfor tog jeg det store skridt at klippe den voldsomt ned. En smertens dag som bare måtte overståes i en fart og jeg lukkede konsekvent øjnene hver gang jeg gik fobi busken.

  Image and video hosting by TinyPic

Men prøv så lige at se her 6 mdr efter. Halløj så er busken tilbage påsporet igen. Jeg havde slet ikke forventet nogen blomster på busken i år - overhovedet - men prøv lige se godt efter.

Image and video hosting by TinyPic 

De er der - det er så fantastisk og Tanten er glad igen. Hver gang jeg går forbi busken nu, så er jeg lige henne og se om der er kommet nye blomster frem.

  Image and video hosting by TinyPic

Faktisk så er jeg lidt skuffet over mig selv. Som i rigtig skuffet! For forleden sad jeg og surfede på facebook og i en haveguppe så jeg en kvinde som havde storm- og regnsikret sine hortensia - med paraplyer. Hvorfor havde jeg ikke tænkt så langt! Jeg havde endda en gammel parasol som både passede i størrelse og farve! Det er nu taget til efterretning til efterårets regn og rusk. Men lige nu nyder vi sommeren og håber på bedre vejr. Og ja jeg tager mine ord i mig igen om tørke og håb om en lille byge.

Kommentarer