Ud i det blå

Efter et par dage med pligter og hyttekuller tog vi i dag på tur. Målet var at se Vadehavscentret ved Mandø. Det er ca 15 år siden vi var der sidst, så tanken var at få opdateret udstillingen. En lang næse fik vi for udstillingen på centret er lukket pga omfattende ombygning. Øv! Og de guidede ture og en tur til Mandø var vi ikke lige klædt på til, så det må vente til næste år.

Image and video hosting by TinyPic 

Nå men det kunne da også bare være LIGEMEGET, så tog vi da bare på Søfarts- og Fiskerimuseet i Esbjerg i stedet for. Altid hyggeligt at se fisk, havfugle og den maritime udstilling, og specielt med disse sæler. De er da ikke til at stå for. Jeg bliver aldrig for gammel til at se sælerne blive fodret.

Image and video hosting by TinyPic

Her mødte vi et lille barn på ca 1 år. Hun kastede sin kærlighed på mig og jeg fik hele historien om sælerne i det store akvarium. Altså på tegnsprog. Haha det var snart hele turen værd. Det overskyggede i hvertfald irritationsmomentet med uopdragne børn som skubbede og maste for at komme forrest i køen. Der var i hvert fald nogle som havde MANGE myrer i baglommen.

Image and video hosting by TinyPic

For en gammel "havnebisse" som jeg (læs arbejde med administration/regnskab af fiskekuttere på Esbjerg havn) er det altid skønt at se de forskellige maritime udstillinger. Så spændende - jeg falder helt ned i en tidslomme. Der dukker minder op om gamle vejrbidte fiskeskippere/fiskere, duften af tjære og havluft (og lidt fiskemelsfabrik ) og livet på Fiskerihavnen som det var først i 80'erne generelt.

De flotte billeder har jeg selv nuppet på museet. Kunne bare ikke lade være. De smukke rovdyr fascinerer mig. 

Kommentarer