Årets juledekorationer 2016

Hos os starter julen først 1. December eller 1. Søndag i advent. Men pga af andre planlagte aktiviteter måtte jeg i gang allerede sidste søndag. Dekorationerne har nu pænt stået i et værelse og ventet på at den rette dato skulle komme. Ikke noget med at snyde her hos Tanten.  

Som altid har jeg en masse ideer inden tid, men når jeg står og skal lave dekorationerne så flader fantasien lidt ud. For at imødegå dette havde jeg allieret mig med Pinterest og så kørte min inspiration derudaf.

Image and video hosting by TinyPic

 En gemt gaveæske samt en lysestage der ikke er blevet brugt siden Rude Konge blev fundet frem. Alle guldkuglerne som jeg ikke længere er så stor fan af passede perfekt i dette hjørne af huset.

Image and video hosting by TinyPic

For at prøve noget helt anderledes  til køkkenet i år, fandt jeg min gamle randform frem. Jeg har rigtig mange små kogler og andet naturfyld fra tiden, hvor jeg brugte ler/gran. De blev lagt i bunden. Dertil kom lidt tørrede hortensia, kunstigt mos og så en lille fugl (indkøbt på Hopballe Mølle) på en lærkegren.

Image and video hosting by TinyPic

Den gamle sølvskål blev pudset op igen. Nodepapir blev klippet til så det passede i mine glasstager. Resterne har jeg rullet om en blyant og bundet kobbertråd om.Bagerst ligger hjerte og stjerne. De ligner en stor saltlakrids. Til sidst små kugler og en lille fugl.

Image and video hosting by TinyPic

Dette store fad bliver brugt igen og igen. Denne gang med et stort bloklys, små fyrfadslys samt juletræslys i glas. Det lille træ er også købt hos Hopballe Mølle (uh de havde SÅ mange lækre ting der). Bunden er pyntet med tørrede hortensiablade.

Image and video hosting by TinyPic

Denne fine opsats med tilhørende fyrfadslys er købt for år tilbage hos White Dreams i det lokale Storcenter. Jeg har sat et fyrfadsglas i midten. En gammel perlekæde samt sølvkugler og så er dekorationen færdig.

Så er vi klar til hygge i hele december.

Kommentarer