Hvordan startede din lortedag

Lige nu kører der en kampagne Om at få det forkerte ben ud af sengen og lade det gå ud over andre du møder på din vej. Det er simpelthen taget lige ud af min hverdag. Jeg tænker at min mandag morgens oplevelser sagtens kunne være drejebog i næste kampagne. Efter en rigtig lang og træls søndag på sofaen med smerter, hængte mit humørbarometer en anelse omkring nulpunktet. Jeg imødeså med længsel en god nattesøvn hvor jeg kunne vågne op igen og starte på en ny god dag uden smerter. Læs "jeg havde glemt at det var mandag jeg vågnede op til". Langt ude i det fjerne hørte jeg godt et vækkeur ringe og manden der fumlede rundt i mørket og ledte efter hunde som han skulle have med ud på morgentur. Lidt senere kom han tilbage med hvalpen under armen og gik ind i påklæderværelset for at rumstere rundt derinde. Endnu engang blev jeg vækket ved en hvalp der blev stukket ned i mit ansigt. Denne gang var det nødvendigt at stå op, for i daglig tale "lille skid", er endnu ikke gammel nok til at komme med på den lange tur. Der gik ikke lang tid efter at han var gået, før der bredte sig en odør. Efter et hurtigt tjek måtte "lille skid" have numsen vasket og tørret. Næste punkt på dagsordenen var at hente noget tøj i påklæderværelset så jeg kunne komme i bad. Lige da jeg åbnede døren derind stod der endnu en ram odør ud i hovedet på mig. For f@nden da! En ting stod helt klart: Morgenmaden var udsat på ubestemt tid. Jeg fandt hurtigt årsagen og fik den fjernet i en fart inden hvalpen stod klar til at give en hjælpende hånd. Rengøring både af hund og gulv indenfor 5 minutter en mandag morgen og så i nattøj - pyh der var udsigt til at det kunne blive en lang og hård dag. Lige da jeg var færdig med at tørre op, så spottede mit øje noget der fik min film til at knække totalt! Aftenen forinden havde jeg lagt rent og pænt tøj frem som jeg skulle have på til dagens aktiviteter. OVENI i den sirligt sammenlagte stak tøj LÅ Tantens mands brugte underbukser. For s@tan da osse! Tanten var tæt på at gå i seng og først stå op fredag morgen igen. Da Tantens mand kom tilbage fra morgenturen kunne han slet ikke forstå hvorfor jeg var i dårligt humør? Gad vide hvad det mon kunne skyldtes? Der var da ikke noget i vejen da han gik? Se det var en rigtig lortemorgen! Hvordan startede din lortedag?

Kommentarer