Bagstiv.dk

I går aftes var Tantens mand til julefrokost. Hende den langhårede kørte spritbussen hjem, og efter nattens Snapchats at dømme, var det vist helt som en julefrokost bør være.

I morges traskede manden så afsted på morgentur med de tre hunde. Da han kom tilbage brummede han lidt i skægget for "LilleSkid" levede op til sit navn og måtte have enden skyllet. Det skal siges til "LilleSkids" forsvar at det har vi prøvet mange (som i virkelig mange) gange før.

Da jeg var "optaget af andre pludseligt vigtige opgaver" (tale i telefon) måtte manden selv i gang med rengøringen af hvalpen ud fra devisen "den som skal gå med snoren, skal også samle prutten op". Pludseligt synes jeg, at der blev brugt rigtig meget rindende vand ude i baggangen, og jeg tænkte at jeg hellere lige måtte inspirere aktiviteten.

Jøsses! Vandet stod rundt om ørene på dem, helt over på spejlet på modsatte side af væggen og lidt ned af skabslågen. Den stakkels hvalp kartede rundt i håndvasken, mens manden stod og talte beroligende (måske mest til sig selv?)

Så var det at jeg kom til at foreslå, om han ville vaske hunden med shampoo nu mens hunden alligevel var våd? (Læs: det er mig der vasker hundene) Haha måske lidt dumt tidspunkt at joke, men i hvertfald trak jeg hurtigt mit foreslag tilbage og tilbød at starte bloweren så den stakkels hvalp kunne få varmen igen. Jeg kunne ligesom godt se at der ville gå lidt langt tid inden hvalpen måske villle blive tør by lufttørring.

Hvalpen kom under armen og blev sat under bloweren. Pludselig kom manden ud i baggangen igen og så måtte jeg på banen, for første gang vand havde ikke ramt helt rigtigt. Efter kort instruktion var hvalpen ren igen og så måtte den stakkels hvalp under bloweren igen.

Lidt efter var de færdige og så måtte det bette pus (læs LilleSkid) lige have lidt krisehjælp hos Tanten inden den kunne fortsætte sin dag igen. Og den anden bette pus blev sendt hjem til sin mor for at blive passet resten af dagen. Der er ikke så megen ynk at hente hos Tanten når man er bagstiv. Han synes helt klart at han bliver drillet for meget.

Og tænk: Her gik jeg og troede at manden ville til at aflaste mig med pelsplejen... men det var vist bare en forbigående bivirkning af at være bagstiv.

Kommentarer