Krævementalitet

Jeg har altid syntes, at det var interessant, at finde info om et emne. Hvis jeg vel at mærke brænder for det - selvfølgelig. Jeg brænder for hunderacen Coton de Tulear. Jeg brænder for at finde fakta og blive klogere på sund avl og alt hvad det indebærer. Jeg bliver aldrig for gammel til at lære noget nyt.

Jeg brænder sådan set også for at videreformidle viden om Coton de Tulear. Jeg besvarer gerne spørgsmål om stort og småt, til alle dem som er nybegyndere, ud fra devisen at alle har været nybegyndere på et tidspunkt. Jeg forklarer også gerne tingene på en anden måde end første gang, hvis min kommunikation har ramt forkert. Ikke alle ser tingene ens.

Der hvor min kæde springer af er, når man trods flere gentagne gange har forsøgt at forklare om et emne, bliver pumpet for endnu mere info, for til sidst at blive beskyldt for ikke at vil ud med det, snobberi, hemmelig klub osv. Osv.

Som fx. i går, hvor jeg efter en længerevarende tråd til sidst foreslog vedkommende, at hun kunne  melde sig ind i klubben som betalende medlem, for derefter kunne få adgang til svaret på sit spørgsmål. Til det fik jeg svaret : "Tak, ikke videre imødekommende, men tak." -  Seriøst?! Efter en times korrespondance!

Nogle mennesker synes åbenbart at krævementalitet er helt ok. De vil have alt serveret på et fad og gerne stoppet helt ned i halsen. Fakta på fakta som de alligevel vil tillade sig at se kritisk på, og selvfølgeligt skal det da være GRATIS! En tillod sig endda at spørge i hvilket blad nr. Infoen stod?. Som om jeg bladre samtlige blade igennem, når de selv havde dem liggende et sted. Come on!

Sådan spiller klaveret bare ikke. Vil man nyde må man yde. Den viden jeg og mange andre besidder,  har vi selv læst os til og ikke mindst betalt for at få adgang til. Og som så mange andre steder, er det sådan, at når man er medlem af en klub, så er der visse regler for hvad, der må blive viderebragt. Ergo vi skal overholde klubbens regler.

Jeg kan også læse overskrifter på netaviser - men hvis jeg ikke er betalende medlem, så får jeg heller ikke hele historien med. Lidt logik for burhøns - medmindre de selvfølgelig lider af krævementalitet.


Kommentarer