De tunge drenge

I dag har vi været sammen med de tunge drenge. Som i virkelig tunge drenge og slet ikke i letvægtsklassen, som vi plejer at færdes i. I morges havde jeg en aftale ved dyrlægen med 3 hunde der skulle vaccineres.

Mens vi stod med en hund på bordet, så jeg ud af vinduet, at der kom mange biler ind på p-pladsen og der var pludselig en uro og hundeglam ud over det sædvanlige. GammelNok brummede lidt i skægget, for selvom han er en lille hund så har han stor selvtillid og er en stor hund i en lille krop.

Dyrlægen forklarede at det var Militær Politiet fra den nærliggende Flyvestation der var til årlig undersøgelse og vaccination med deres hunde. Ok så kunne jeg jo regne ud, at det var schæferhunde. Min næste tanke var så - hvordan kommer jeg ud herfra - med en hund med ar på sjælen (pga. Overfald fra stor hund). Løbe spidsrod gennem venteværelset? Hurtigt tilbød dyrlægen, at vi kunne få lov til at gå ud af bagdøren med hundene og sætte dem i bilen og derefter at gå ind af fordøren igen og betale regningen.

Da jeg trådte ind i venteværelset igen indså jeg, at det var virkelig dagens bedste tilbud. Der stod 4-5 velvoksne mænd i fuld uniform med tilhørende hunde så der var trængt med plads. En af mændene kom ind med en kande kaffe og krus og buldrede: Nu skal vi smage dyrlægekaffe, mens en anden sagde: Skal vi lige veje hunden og se om det er klassens tykkeste hund - nej den vejer kun 40 kg, hvorefter de skraldgrinede. En ældre dame sad med sin lille hund på skødet, der forsigtigt bjæffede ind imellem. Hun passede slet ikke ind i den lille fest MP'erne havde.

Pga. Travlhed gik der 10 minutter inden jeg kunne få lov at betale. Personalet havde meget travlt. I mellemtiden fik jeg fornøjelsen af, at stå klods op af den 40 kg tunge hund. Den var lidt utålmodig og vandrede hvileløst rundt. Så blev næste hund kaldt ind til dyrlægen, og lige idet hunden gik frem mod gangen, begyndte den at gø som afsindig. Den havde spottet en MP'er der stod nede i den dunkle gang.

Så fik man da lige set, hvordan en hund arbejder. Sådan en hund ville jeg nu nødigt møde i "arbejdstøjet". Meget frygtindgydende, men i nogle tilfælde er det desværre et nødvendigt middel. Hold nu op hvor er sådanne hunde STORE. Jeg tror bare, jeg nøjes med mine 5-6 kg cotoner og fremadrettet holder mig i rigtig god afstand fra de tunge drenge.




Kommentarer