God dav eller øh god røv?

Jeg burde måske nok skrive til "Spørg Charlie", men nu spørger jeg jer kære læsere. Jeg er sikker på, at I er mindst lige så skarpe og opfindsomme med gode løsninger på et dilemma, som panelet i tv-programmet. Mit dilemma er, at jeg ikke altid lige ved, hvad jeg skal sige i en akavet og pinlig situation.

I dag skulle jeg lufte hund for en bekendt. Mens jeg gik der i mine egne tanker kom jeg forbi en have, hvor en mand stod og vandede blomster med en vandslange. Jeg hilste selvfølgelig høfligt "God dav" mens jeg passerede haven. Manden hilste lidt forlegent igen og først derefter indså jeg at manden stod i Adams kostume.

Jeg lod som ingenting og gik bare videre som om intet var hændt. Mit problem var bare at det var en lukket vej jeg gik på, så når jeg var kommet ned for enden af vejen, var jeg nødt til at vende om og passere haven igen for overhovedet at kunne komme hjem med hunden.

Da jeg skulle passere haven igen, begyndte jeg at kalde på hunden, for at signalere til manden i haven, at nu kom jeg altså igen, så han kunne nå at gemme sig.  Det havde jeg nu ikke behøvet for manden stod og ventede på mig ved havelågen og råbte: Nu har jeg bukser på igen, og så kom han med en meget lang forklaring om, hvorfor han gik med bar røver. Noget med våde bukser og vandløb, resten fik jeg slet ikke med, for klappen gik helt ned for mig.

Det var SÅ PINLIGT! Jeg er ellers stor tilhænger af, at kunne se folk lige i øjnene, når jeg taler med nogen, men det kneb altså gevaldigt lige her. Jeg fik sagt hm, nej og nikket et par gange, indtil jeg undskyldte mig med at jeg måtte videre. Mine tæer krøllede og jeg ved ikke hvad. For dælen da, jeg er da hamrende ligeglad med om han gik nøgen i sin egen private have. Jeg gik på offentlig vej - og hilste - bum færdig. Det er iøvrigt så tidligt på sæsonen, at der nærmest stod en hvid aura rundt om manden, så jeg blev fuldstændig blændet og heldigvis intet kunne se. Det der snart var mest pinligt var, at han nærmest hang ud over havelågen og spurgte om jeg nu også fik set ham.

Jeg er så gammelgift og fuldstændig ude af trit med, hvordan man lige tacler løstgående nøgne mænd. Det kom lige ud af den blå luft og ganske uventet, så jeg blev sgu helt mundlam. For hvad skal man lige finde på at sige i sådanne situationer uden at virke "overfrisk" ?? Skulle jeg have sagt "God Røv" i stedet for "God Dav"?! Eller "Det er godt nok koldt i dag"?! Eller noget?

Ja jeg er tydeligvis noget rusten på det område (i hvertfald rystet!) og mangler noget erfaring på dette felt og beder derfor ydmygst om gode råd fra jer læsere. Min familie herhjemme kan jeg ikke tale med om det, da de stadig griner så tårerne triller.  På forhånd tak!!

Kommentarer