5 gode råd til De hellige Tastaturkrigere

Nogle gange skal man lade være med, at være en videbegærlig Tante med for kreativ en tankegang. For hvis man stikker sin næse frem, så kan man risikere at få nogle gevaldige hak i tuden. Det måtte jeg sande i en "havegruppe" på Facebook.

Det startede ellers så hyggeligt en eftermiddag i naboens have, hvor jeg spurgte om jeg måtte have lov at tage et billede af vores have, set fra deres side af hækken. Det er altid spændende at se hvordan tingene ser ud set fra andres vinkler.

Det fik mig til at tænke på hvor høje vores træer i haven mon er. Vi ved hvor høj gavlen i huset er, men hvordan beregner man lige højden på så stort et træ. Ergo lagde jeg nedenstående billede op i en havegruppe, og forespurgte høfligt, hvad andre læsere mon ville skyde træernes højde til at være.  

Jøsses et ramaskrig. Jeg inkasserede adskillige vrede smileys og unævnelige kommentarer. Så store træer hørte overhovedet ikke hjemme i et villakvarter, og da slet ikke i et skel. Godt de ikke var naboer til mig. Ja tak i lige måde! Det var jo ikke det spørgsmålet gik på?! Jeg kunne jo kun henvise til dels at det er en sag mellem mine naboer og jeg, samt at træerne ikke står i et skel men flere meter inde i min egen have - og at vi selv har skyggen det meste af dagen. Til sidst valgte jeg at slå kommentarerne fra for ikke at Facebook skulle brænde helt sammen. Man skal ikke tro - man skal vide.



Jeg fik ét brugbart råd om, hvordan man måler højden på ting. Resten af kommentarerne var direkte uforskammede, uvedkommende og gennemsyret af frustrationer fra De hellige Tastaturkrigeres kedelige liv og levned. Jeg var rystet! Hvordan kan De Hellige Tastaturkrigere dog holde sig selv ud?! Det er måske det der er problemet?

De findes overalt, og ikke overraskende er det den lidt ældre generation. De har nemlig ikke lært hvordan man skal/kan interagere på nettet i en sober tone, ligesom den unge generation måske har. Som hende den langhårede så fornuftigt siger: "Der er bare nogen der ikke bør have adgang til Facebook". Jeg har derfor tilladt mig at forfatte nogle råd til at navigere efter. Der kan være mange flere, men disse forsøger jeg selv at holde mig til.

 Fem gode råd til De Hellige Tastaturkrigere:

1) Træk vejret og tænk før du skriver. 
2) Hold dig til emnet.
3) Hver mand har sin egen sandhed. 
4) For at kunne kritisere andre, skal man selv være perfekt.
5) Vi har ytringsfrihed og ikke ytringspligt! 

Ps. Jeg ved stadig ikke hvor høje vore træer er. Og hvis jeg finder ud af det, så forbliver det en velbevaret hemmelighed  - af hensyn til familiens sikkerhed.

Kommentarer