Vild i varmen

Vi er både ferie- og varmeramte, men vi klager ikke. Det er skønt ferievejr. Efter et par travle udstillings- samt hækklippedage måtte vi ud af huset på en indkøbstur. Det skulle overstås inden hedebølgen senere på ugen. Som om det ikke allerede var varmt nok! 

Vi smuttede lige over grænsen til Tyskland efter lidt drikkevarer. Den ide var der en million andre danskere der havde fået. Til høflig info kan oplyses at grænsehandlen IKKE er død. Endda langt fra. Der var ikke andet at gøre end bare tage det stille og roligt. Derfor startede vi med et godt måltid mad, mens vi lagde en god taktik. Taktikken bestod i, at manden startede med at smide huskesedlen væk, så var vi ligesom ovre det problem.  Det blev det nok helt klart meget billigere af. Men vi klarede skærene forbløffende godt.

Straks værre var det at besøge toilettet inden hjemturen. Jeg ved sgu ikke hvad der er med mig og toiletter, men der sker altid et eller andet mærkeligt. Enten rammer jeg herretoilettet, kan ikke finde ud af at åbne vandhanerne eller også så skyller toilettet automatisk ud inden man er færdig. Det er åbenbart rigtigt svært med de toiletter.


Efter besøget stod jeg og vaskede hænder. Det vi faktisk stadig nogle der gør! (Ups så slap den også ud!) Ude i den tilstødende gang kunne jeg høre en meget varm mor komme trækkende med et barn
ved armen, mens hun over skulderen råbte til et andet barn "Gå så ind og tis nu!" Da det andet barn ikke reagerede som ønsket, vendte hun hurtigt om og greb det andet barn i armen. Om det var med vilje eller utilsigtet ved jeg ikke, men drengen væltede ind i et brandskab som hang på væggen. Der lød en brag, da lågen åbnede og faldt ned. Alt imens fortsatte moren med at skælde og smælde og ruske begge børn. Hun var helt vild i varmen.

Det blev altså for meget for mig, for jeg stod i døren og kunne ikke komme ud uden at ende i det slagsmål. Så råbte jeg højt "HEY, NU TAGER I DEN ALTSÅ MED RO OG FALDER NED!! Pludselig gik luften ud af dem alle og jeg øjnede en chance for at komme ud. Jeg aner ikke hvad der er gået forud, det kommer heller ikke mig ved, men det var så frygteligt at se på og det skulle bare stoppes.

Det var en lidt rystet Tante, der kom tilbage til bilen. Den oplevelse måtte lige synkes. Pu ha da! Godt at jeg havde en rulle xxxxxx i tasken. Endda en med smiley ikoner på. Ganske ironisk. Den kan alle vist få brug for en varm sommerdag.



Kommentarer