Hvorfor snorker mænd ?

Er der noget mere morderisk irriterende end dem, der snorker også er dem der falder først i søvn? Så kan man ligge der og vende og dreje sig med puden trukket godt op om ørene og bide i dynen.

Jeg har søgt vidt omkring for at finde en løsning på problemet. Adskillige snorkemidler, blide puf, hårde skub,  ørepropper, udvandring, snorkeur, fast greb om næsen for til sidst at sende manden til undersøgelse hos lægen for søvnapnø - alt sammen spildt krudt, der snorkes stadig.

Da manden aldrig har hørt sig selv snorke, har han en begrundet mistanke om, at det rent faktisk er mig der snorker. Med begrundelse om at kvinder har tendens til at snorke pga. de spoler stemmebåndet tilbage om natten. Hm?!

Hans andre gode argumenter er enten, at han drømmer han kører traktor, eller også er det hans pligt  som en ægte stenaldermand, at beskytte sin flok ved at skræmme vilde dyr væk om natten.


Tja hvad skal man lige sige til sådanne gode argumenter?! Nu ved jeg at han rent faktisk er i rigtig god form, for jeg har selv sendt ham på karleholdet i det lokale motionscenter, så det kan heller ikke være det.

Næ nej jeg tror det skyldes noget helt andet. Min teori er, at når mænd sover på ryggen så falder genitalierne pga. tyngdekraften ned over udstødningen og det skaber et undertryk, som så slipper ud af munden. Derved opstår snorken.

Jeg har et enkelt fif i ærmet som jeg endnu ikke helt har prøvet af. Nemlig at lægge en pude henover hans hoved og give det et enkelt vedvarende tryk. Det skulle efter sigende være yderst effektivt og stoppe snorken for evigt. Der kræver vist bare lige, at der er en læge til stede.

Kommentarer