Jeg ønsker mig

Jeg er blevet bedt om at skrive en ønskeseddel til jul. Uh ha det har taget lang tid for mig. Ikke sådan at forstå, at jeg har afleveret en alenlang ønskeseddel. Det var nok nærmere mangel på inspiration der har gjort, at sedlen blev lidt kort. Jeg syns ikke umiddelbart, jeg mangler noget og det som jeg allermest ønsker mig, kan ikke købes for penge.

Tænk hvis man kunne lave en ønskeseddel, hvor den type ønsker kunne opfyldes. Den ville helt klart blive lang og udførlig. Spørgsmålet er bare, hvor skal man aflevere sådan en ønskeseddel? Hænge den op på køleskabet og håbe på Loven om tiltrækning træder i kraft med øjeblikkelig virkning?

"Nogen" har allerede fået sine ønsker opfyldt så rigeligt i form svindel om udbytteskat, hvidvask og gyldne håndtryk, samt svindel med sociale midler for 111 mio. kr. Dem behøver vi slet ikke koncentrere os om. De grådige er skam i stand til at sørge godt for sig selv.


Tilbage står dem som om nogen har brug for at få et ønske opfyldt. De fattige, syge, ensomme, hjemløse, ældre, flygtninge og andre mindre heldigt velstillede danskere, som må stå for skud til tid og evighed for at være en belastning for samfundet.

Hvordan mon deres ønskeseddel ville se ud, hvis de fik muligheden for at sende blot ét ønske til Banditterne i Habitterne på Christiansborg? Måske blot et ydmygt ønske om et varmt måltid, en varm seng at sove i, en menneske at tale med, omsorg i en svær stund? Eller blot at blive mødt med tillid?

Det får mig til at tænke på, hvem skal man i grunden skrive til, hvis man vil være 100% sikker på at få sit største ønske opfyldt?! Der er vist ingen tvivl. Sæt i gang.










Kommentarer