Julens fristelser

Der er travlt i julemandens værksted. Alt skal foregå i dybeste hemmelighed, mens ingen er hjemme.

Men hvor er det svært når pakkeposten kommer, og medlemmer af familien ligger syge, så gælder det virkeligt om at komme først ud til fordøren. Og når pakkerne er så store at man ikke lige kan undgå at se dem, ja så skal man lige pludselig NOGET. Så er det godt man kan gemme gaver andre steder ude i byen.

Jeg synes jeg har været forsigtig med pakkerne  - lige indtil i dag - så blev jeg snydt af min egen hund. For mens jeg sad og pakkede gaver ind på kontoret, så var han listet ned i det hemmelige rum. Der lå en masse gaver pakket fint ind. Og så blev han fristet. Alle de pakker - åh! og da han ikke helt har styr på det med datoer endnu, så valgte han at pakke en gave ud.


Hvem gaven oprindelig var tiltænkt det vides ikke med bestemthed - men den er nu taget i brug af hunden.

Kommentarer