Find din indre elefant

Ved ikke om nogle af jer har set DR2s nye satire A-klassen. De kalder det godt nok for satire, men for mig og mange andre er det det den barske virkelige verden.

Jeg har desværre selv været i det system i nogle år, da jeg var så uheldig at blive syg. Ja det skal man lade være med, for at komme i A-klassen kræver nemlig et temmeligt godt helbred. Her kan man bl.a. få testet hvor omstillingsparat man er, finde sine indre kompetencer, og lære hvordan man tacler breve med trusler om bål og brand, hvis man ikke kan præstere det der kræves.

Prøv bare at forestille jer hvis "raske" almindelige mennesker skulle sidde i rundkreds hver morgen på "jobbet", og fortælle i detaljer hvordan det er gået siden I sås i går. Og hvis der skulle komme en "ny kollega" hvilket der ofte gør på disse kurser, så skal alle starte forfra med at fortælle om hvem man selv er, hvad man fejler..

Trættende er det om ikke andet, at skulle fortælle og høre den samme historie gang på gang. Hvad nu hvis jeg ikke havde lyst til at høre det? Var det noget der kunne bidrage til, at jeg blev hurtigere rask, eller fik mig hurtigere gennem systemet til et nyt job? Pyh. Ikke nok med at jeg havde begået den synd at blive syg, men oveni skulle jeg også bære viden om 15 fremmede menneskers dårligdom.
Man bliver tung som en elefant i en glasbutik, af alle de negative vibrationer.


Hvis jeg ikke havde familie og venner der igennem årene kunne fortælle mig, at det var mig der var normal, og at jeg helt reagerede normalt på en syg situation, så var jeg aldrig kommet gennem det.

Så lyt et et godt råd fra en gammel "tosse" - Lad være med at blive syg eller arbejdsløs - det kan ske for selv den bedste - men det kan bestemt ikke anbefales.

Kommentarer

  1. .. og skulle man alligevel være så fræk at blive syg og have brug for hjælp, så husk at anskaffe dig det obligatoriske livsabonnement på "skam", som man åbenbart skal have i sådanne situationer.

    SvarSlet

Send en kommentar