På med din vante Tante

Det har bare været en af de dage, hvor man halser langt bagefter og klokker grundigt i det. Dagen startede ellers stille med de sædvanlige gøremål og dejlig gåtur med hunden. 

Men så starter balladen. Har tonsvis af vasketøj og en vaskemaskine, der ikke vil centifugere tøjet ordentligt. Dvs. efter endt vask er tøjet stadig drivvådt og tungt. Der er ingen vej udenom, maskinen skal renses, ikke lige hvad jeg havde drømt om idag.

Så er det spisetid. Og her taber jeg en tallerken ned over datterens fod og den går i tusinde stykker. Jamen så støvsuger jeg da lige i hele køkkenet. Nå hun kom heldigvis ikke til skade.

Så bager vi lidt, og mens dejen hæver, kan jeg lige nå og frisere hunden. Den skal også være fin. Argh de elastikker i det lange pandehår, det blev en ommer, men 3. gang lykkens gang.

Efter bagningen skal jeg ud af døren igen, og har lidt travlt. Støvlene bliver hurtigt taget på, og så sidder lynlåsen fast halvvejs oppe! og den er bare ikke til at rokke. Træk vejret, og træk buksebenet ned og så afsted. 

Nå hjemkommet igen og har fået støvlerne af. Vil lige pudse skoene til i morgen.. og hvad sker der så. Pludselig står man med 6 par sko, der gerne vil pudses. Tak skat - jeg elsker også dig. Skønt at få lov til at pudse for hele familien. 

Nu er jeg så langt om længe landet på divaneseren, og er bare helt færdig. Sidder og nyder stilheden, mens jeg funderer lidt over hvorfor dagen blev så travl. Nåh ja... det er jo fordi hovedet vil mere end kroppen vil. Og hvad har det så resulteret i - at jeg mange gange er gået for at hente noget, og når jeg så er nået frem, så kan jeg ikke huske hvad jeg gik efter.

Måske skulle jeg bare være blevet i sengen hele dagen, men så tænker jeg alligevel; Er det ikke der de værste ulykker sker? Tænk hvis jeg faldt ud af sengen.. Nej så hellere stå op ... så på med din vante Tante - må morgendagen blive bedre.


Kommentarer