En uge senere

En uge og en flaske norske brystdråber senere, så sidder Tanten stadig og hænger med næbbet. Hold nu op det har været drøjt. En gang influenza har ramt huset, ligesom resten af familien Danmark og det er nu på 4. uge at en af os skranter.

Alt har kørt på nødblus og det er svært at komme i omdrejninger igen. Alle aftaler har været aflyst. Selv jeg - som altid står op og kommer i "dagstøjet" uanset hvor dårligt jeg har haft det - har måttet kapitulere og er kun kommet i "sengetøjet". Som min datter sagde, så måtte det have stået skidt til. Det har det godt nok også gjort. Feber, snot, hoste, ledsmerter og kvalme og generel utilpashed - kom ikke her og bliv væk.

Men man skal jo som bekendt ikke hyle blot fordi man får en gaffel i øjet. Så derfor har jeg også taget mig sammen hver anden dag og har stået i nattøj og børstet mine to pelsmonstre - feber eller ej - det skulle bare gøres for at det ikke blev totalt uoverskueligt. Hundene har passet ekstra godt på mig og forleden morgen vågnede jeg ved at Sofus stod med poterne på sengekanten og prikkede til mig med snuden - som om - er du nu helt ok Mor.

Når man har ligget så længe, så har man masser af tid til at ligge og tænke på alt det spændende der venter lige så snart man er på benene igen. For mens Tantens havemand skal gøre det hårde arbejde med at flytte jord og sten, er jeg altså også nødt til at lave noget, ellers bliver jeg rastløs. Det er lige netop det, at jeg har fundet en masse ideer til. Det bliver så spændende.

Pyh - det er vist på tide at blive rask.

Kommentarer