Jeggiderikke.dk

Jeg gider ikke. Jeg orker ikke. Jeg magter det simpelthen ikke. Min ellers så positive ånd er pist væk. Heller ikke tanken om hvor lækkert det er - bagefter kan trøste mig.

Nu har jeg gået en rigtig lang tur med hundene. Tjekket mail, facebook, Instagram, Pinterest, blogland. Set nyheder på tv og nusset ekstra med hundene.

Helt pr automatik med tankerne et helt andet sted er der ryddet op, sengene er redt og vasketøjet klaret. Punkt 1: nu er vandet kogt og nu skal det afkøle.

Så var det jeg mærkede en lille bitte sult og kom i tanke om de lækre krydrede kartofler der stod i køleskabet og råbte: spis mig nu. Det er jeg så i gang med, man skal ikke skuffe sådan nogle kartofler.

Kæft man har mange pligter i løbet af en dag. Radioen er tændt og jeg har fundet min yndlingsstation.  Godt musik og åndsvage reklamer. Bedre bliver det åbenbart ikke.

Så fik jeg også besvaret de nye venneanmodninger på facebook. Ind imellem tænker jeg, hvordan finder de mig? men jeg godkender dem alligevel, for man skal jo udvidde sin horisont.

Så kommer jeg i tanke om at jeg kan jo ringe til en ven, som tidligere har hjulpet mig. Nåh nej, min søde ven er "død for tiden" som vi plejer at sige i min familie. Jeg kunne også bare finde mig en ny ven, men ham her var helt speciel, og kan ikke erstattes. Han fortalte altid nogle gode historier.

Juhu nu lykkes det mig også at spilde kartofler ned i tastaturet. Mandage er simpelthen min yndlingsdag - det er bare endnu en overspringshandling.

Jeg har lige stukket en finger i vandet. Jo den er god nok. Nu kan jeg ikke udsætte det længere. Pis os! Jeg ifører mig min kampuniform - læs gummihandsker. Jeg skruer lige lidt mere op for musikken.

Vinduespudsning here I come!

Kommentarer