Tulipaner

I haven står disse tulipaner fint strøet rundt omkring. Tulipaner er smukke som buketter, men i vores have får de fleste blomster lov at stå, da jeg desværre ikke tåler ret mange buketter pga. duftallergi. 

Image and video hosting by TinyPic 

Jeg indrømmer gerne at jeg sniger mig ud og dufter ganske lidt til hver enkelt blomst, for undvære den svage duft kan jeg heller ikke, dog undværer jeg gerne duften der hurtigt kan blive overvældende indenfor.

   Image and video hosting by TinyPic

Jeg indrømmer også gerne at jeg ikke kan nænne at plukke blomsterne. Jeg nyder hellere synet af dem i haven. Såsom nu disse smukke tulipaner i alverdens farver.

Image and video hosting by TinyPic

Selv om der er mange gengangere, så er der også mange forskellige farver og former. Hvad de helt nøjagtigt hedder, må jeg have undersøgt.

Image and video hosting by TinyPic

Fælles for dem alle er dog skønheden og sårbarheden. Efter regn, torden og blæst ser de hurtigt helt anderledes ud, og man kan fristes til at tænke, havde jeg dog bare plukket en buket.

Image and video hosting by TinyPic

Tilbage har vi minderne og billederne. Det kan også være ganske fornuftigt, når man skal flytte nye og gamle planter i haven. Når man som jeg, har hukommelse som en guldfisk og rygrad som en regnorm, er det måske på tide at få lavet en detaljeret haveplan med beskrivelse af hvor de forskellige planter og løg står. Men så alligevel - for jeg glædes og forundres hele året rundt over de forskellige blomster der dukker op rundt omkring.

Kommentarer